De huisstijl van je bedrijf komt terug in je website, visitekaartjes, folders en andere promotiemateriaal. Maar als je een webshop hebt, dan moet je zeker ook aandacht besteden aan de vormgeving van je pakketten. Natuurlijk kan je kiezen voor een ‘normale’ doos, maar is het niet veel leuker om hier ook wat extra’s aan toe te voegen? Met slechts een paar aanpassingen maak jij de bestelling herkenbaar voor de klant en grijp je ook nog eens de kans om een extra goede indruk te maken.
Pak de bestelling verrassend in
Bij het versturen van je bestelling moet je altijd rekening houden met de ruimte in de doos. Wanneer de doos groter is dan het product zelf, houd je dus logischerwijs een ruimte over. Hierdoor kan het product gaan bewegen tijdens de verzending en beschadigd raken. Om dit te voorkomen, is het dus altijd verstandig om deze ruimte op te vullen. Dit kan met papier en (bubbel)plastic. Maar deze beschermende laag oogt niet heel mooi. Pak dus daarom de bestelling feestelijk in met cadeaupapier, of papier met het logo van je eigen bedrijf. Hierbij kan je ook nog gebruikmaken van extra versieringen als linten of grappige andere kleine dingen, zoals plakoogjes wanneer dat bij de huisstijl van je bedrijf past. Zo voelt voor de klant de bestelling echt als een cadeautje.
Aan de slag met tape
Met het oog op de veiligheid, moet je het pakket ook aan de buitenkant goed afsluiten. Tape is hier het perfecte middel voor. Maar met ‘gewone’ tape en een blanco doos is je pakket niet echt herkenbaar. Tape laten bedrukken is in dit geval een goede optie. Hierbij kan je ook nog kiezen uit verschillende soorten tape, zodat je altijd een goede aanhechting hebt en de doos dicht blijf tijdens de verzending. Zelfs als het gaat om zwaardere artikelen. Wil je alvast wat inspiratie voor de bedrukking? Veel bedrijven kiezen voor tape met logo, maar je kunt dit natuurlijk ook aanvullen met een boodschap voor de klant.
Voeg extra goodies toe
Naast het inpakken van de bestelling in cadeaupapier, kan je ook nog goodies toevoegen aan het pakket. Hierdoor verras jij de klant, wat weer bijdraagt aan een goede indruk. Je hoeft niet urenlang te brainstormen over wat voor goodies dit dan moeten zijn. Denk bijvoorbeeld eens na wat in de lijn van jouw bedrijf ligt en wat altijd van pas kan komen. Heb je een winkel in kookgerei? Laat dan pannenlappen bedrukken, of maak een klein pakketje met kruiden.
Geef een reactie